bilboard_900x200

Jak otworzyć sklep internetowy? – poradnik

Autor: | Dodano: czwartek, 13 Styczeń, 2011


Jak otworzyć sklep internetowy? – poradnik

W ostatnim czasie sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne. Ponad połowa Polaków, która korzysta z Internetu deklaruje robienie zakupów w sieci. Sklep internetowy już na stałe zajął silną pozycję w handlu. Ilość e-sklepów ciągle wzrasta. Już nie długo w znacznej mierze handel tradycyjny przeniesie się do wirtualnego świata. Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, w którym klient potrafi znaleźć najtańszy i najlepszy towar właśnie w Internecie. Założenie sklepu internetowego wiąże się z niskim wkładem własnym, dlatego warto przemyśleć ten pomysł na poważnie. Poniżej znajduje się kilka porad, jak otworzyć własny e-sklep.

Pomysł na sklep

Na tym etapie konieczne jest sprecyzowanie jakim towarem będziemy handlować i w jak szerokim asortymencie. Należy się również zastanowić nad tym kim będą klienci założonego przez nas sklepu i w jaki sposób można trafić w ich potrzeby. Na pewno będzie trzeba powziąć jakieś kroki w kierunku działań marketingowych i reklamowych.

Dostawcy

Mamy już określony asortyment naszego sklepu internetowego, pora zatem rozejrzeć się za dostawcami. Podstawą każdego sklepu stanowią w miarę tani i sprawnie działający dostawcy. Konieczne jest nawiązanie z nimi współpracy. Na początku działalności, aby obniżyć koszty logistyczne, można skorzystać z usług hurtowni, które wysyłają produkt bezpośrednio do klienta finalnego. Taką usługę nazywamy dropshipping.

Działalność gospodarcza

Teraz nadszedł czas na założenie działalności gospodarczej. Aby prowadzić sklep internetowy należy założyć działalność gospodarczą tak samo jak w przypadku handlu tradycyjnego wybierając odpowiednie PKD. Tylko osoby, które zarejestrowały działalność gospodarczą, posiadają NIP, REGON, konto firmowe oraz siedzibę, mogą w pełni legalnie i zgodnie z polskim prawem sprzedawać produkty za pośrednictwem sklepu internetowego.

Oprogramowanie

Niezbędnymi elementami sklepu internetowego są:

–   oprogramowanie sklepu internetowego

–   hosting

–   domena

Podczas wyboru oprogramowanie, na którym założymy nasz sklep mamy kilka możliwości:

1. zakup gotowego oprogramowania tzw. „wszystko w pakiecie”

Takie rozwiązanie oferują specjalistyczne firmy dostarczające autorskie oprogramowania sklepu e-sklepu. Firmy te świadczą kompleksową obsługę zawierającą oprogramowanie, hosting, domenę oraz pomoc techniczną. Dostajemy gotowy sklep.

2. darmowe oprogramowanie sklepu internetowego

Darmowymi oprogramowaniami do zakładania sklepów internetowych są osCommerce oraz Magento. Pierwsze z nich to najpopularniejsze darmowe rozwiązanie dla ecommerce. Jego cechą jest duża ilość dostępnych modułów. W Internecie można znaleźć wiele for oferujących wsparcie techniczne. Magento natomiast jest to bardzo rozbudowane darmowe oprogramowanie firmy Varien. Sklepy Magento posiadają dużą ilość dostępnych funkcji, dlatego też oprogramowanie to najlepiej instalować na dedykowanym serwerze. Ze względu na skomplikowaną budowę i dużą funkcjonalność nie jest to dobre rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców.

3. zakup oprogramowania bez utrzymania sklepu

Możemy również zakupić jedynie oprogramowanie, bez utrzymania. Najlepiej zrobić to w firmie, która zapewni pomoc techniczną w razie jakiś problemów.

4. zamówienie indywidualnego oprogramowania

Ostatnie rozwiązanie jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Jednak umożliwia nam założenie sklepu o dowolnej przez nas wymyślonej funkcjonalności.

Domena

Domena to przyszły adres naszego sklepu. Podczas wybory, należy pamiętać by adres był łatwy do zapamiętania oraz kojarzył się z branżą sklepu bądź nazwą firmy. Podczas rejestracji domeny nie należy sugerować się promocjami, a raczej przeliczyć koszt utrzymania domeny w perspektywie kilku lat. To samo tyczy się hostingu.

Hosting

W przypadku, gdy dostawca oprogramowania nie dostarcza hostingu, koniecznie należy zakupić hosting dla Magento z obsługą PHP i baz danych. Rozmiar serwera i limit ruchu trzeba indywidualnie dobrać biorąc pod uwagę rozmiar sklepu .

Wszystkim przyszłym przedsiębiorcą, życzymy powodzenia.

Komentarze Facebook
Podziel się na:
  • Facebook
  • Śledzik
  • email
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Drukuj
  • PDF

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.