bilboard_900x200

Dębica S. A. w gronie największych eksporterów

Autor: | Dodano: środa, 27 Kwiecień, 2011


W dorocznym rankingu „Lista 500”, opublikowanym przez dziennik „Rzeczpospolita”, Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się wśród czterdziestu największych polskich eksporterów w 2010 roku. Wysokie notowania producenta opon z Podkarpacia odzwierciedlają pozytywny trend w całej branży chemicznej.

Na „Liście 500 Rzeczpospolitej” producenci wyrobów chemicznych stanowią najliczniejszą grupę – w tegorocznym zestawieniu znalazło się aż 60 przedsiębiorstw z tej branży. Ich średni wzrost przychodów w 2010 roku przekroczył 11 procent, co pokazuje, że polski sektor chemiczny poradził już sobie z kryzysem. Na tle tych wyników, ubiegłoroczny wzrost przychodów Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. o 26 procent stawia podkarpacką spółkę w gronie liderów w branży.

Dębicki producent opon od wielu lat jest niekwestionowanym liderem eksportu na Podkarpaciu. O rosnącej pozycji przedsiębiorstwa w skali całego kraju świadczą wnioski z analizy rankingu „Rzeczpospolitej”. Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła w nim 37. lokatę pod względem udziału eksportu w całości sprzedaży (71,9 proc.), ale jeśli wziąć pod uwagę wielkość przychodów dębickiej spółki, znajduje się ona w pierwszej dwudziestce największych polskich eksporterów.

Swoją dobrą kondycję firma zawdzięcza m. in. skutecznej optymalizacji kosztów. To jedno z najważniejszych wyzwań strategicznych, jakie wskazali prezesi największych polskich przedsiębiorstw uczestniczący w badaniu The CEO Challenge, przeprowadzonym pod kierunkiem prof. Krzysztofa Obłója z Uniwersytetu Warszawskiego. Jednak w przeciwieństwie do wielu innych zakładów z branży chemicznej, Firma Oponiarska Dębica S.A. potrafiła oszczędzać, nie zmniejszając liczby etatowych pracowników.

„Dobre wyniki i wysoką pozycję wśród firm z sektora chemicznego zawdzięczamy właściwej strategii, jaką stosowaliśmy także, gdy dotknął nas globalny kryzys” – mówi Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. „Najtrudniej odbudować w przedsiębiorstwie kapitał ludzki, dlatego gdy inni zwalniali pracowników, my robiliśmy wszystko, aby uniknąć redukcji zatrudnienia. Dzięki temu, kiedy popyt na opony zaczął znów gwałtownie rosnąć, nasza firma była gotowa by sprostać zamówieniom z rynku polskiego i zrealizować zamówienia dla naszych partnerów w grupie Goodyear” – dodaje J.Pryczek.


Źródło: debica.com

Komentarze Facebook
Podziel się na:
  • Facebook
  • Śledzik
  • email
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Drukuj
  • PDF

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.